PRIVACY

Privacy beleid

Inleiding

extra PUURR ondersteunt mensen via dagbesteding en ambulante ondersteuning. Om cliënten te kunnen ondersteunen bij hun vragen en medewerkers te kunnen laten doen wat daarvoor nodig is, verwerken we persoonsgegevens.

We gaan voor tevreden deelnemers en daarvoor is kwaliteit nodig. Vastleggen hoe we omgaan met persoonsgegevens hoort hier bij. Bij extra PUURRR handelen wij naar de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In dit privacy statement wordt omschreven hoe wij dit doen. 


Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn gegevens die aan jou als persoon verbonden zijn. Deze informatie kan gelijk met jou te maken hebben, maar je kan ook denken aan indirecte informatie. Dit zijn bijvoorbeeld uiterlijke kenmerken die ergens beschreven staan of een omschrijving van jouw inkomsten en uitgaven. 


Redenen voor gegevensverzameling

Het verwerken van jouw persoonsgegevens (d.w.z. alle informatie aan de hand waarvan jouw identiteit mogelijk kan worden vastgesteld met behulp van redelijke middelen; hierna: ' Persoonsgegevens ') is nodig voor het nakomen van onze contractuele verplichtingen die wij zijn aangegaan met jou en voor het leveren van onze services aan jou, om onze rechtmatige belangen te beschermen en om de voor ons geldende financiële en wettelijke verplichtingen na te leven.


Wat zijn jouw rechten?

Omdat extra PUURRR zorg biedt, zijn wij wettelijk verplicht gegevens van onze (toekomstige) cliënten en medewerkers te verwerken. Dit geldt ook voor IP-adressen van de bezoekers van onze website. Wanneer de gegevens die wij opslaan niet verplicht zijn vanuit de wet of een overeenkomst, wordt eerst jouw goedkeuring gevraagd. De goedkeuring die jij hebt gegeven kan je ook altijd weer intrekken. 

Iedere bezoeker van onze website, cliënt en medewerker heeft recht om hun eigen persoonsgegevens in te zien, te laten verwijderen of door te laten sturen. Als je dit wil, dan kan je contact opnemen via de contactgegevens die in dit document staan. Het inzien van de gegevens doen wij binnen de regels van de AVG.


Bezoekers website

Wanneer je gebruikmaakt van onze website, geef je toestemming voor het verzamelen, opslaan, gebruik, openbaarmaking en ander gebruik van uw Persoonsgegevens zoals staat beschreven in dit Privacybeleid. We raden je aan om het Privacybeleid zorgvuldig door te lezen en om het te gebruiken voor het nemen van weloverwogen beslissingen.

De website van extra PUURRR is zo gebruiksvriendelijk en laagdrempelig mogelijk. Een manier om dit te doen is door alleen gebruik te maken van functionele cookies. Door de website te bezoeken geef je automatisch toestemming voor het gebruik van deze cookies. 

Cookies

Een 'cookie' is een klein stukje informatie dat een website aan jouw apparaat geeft wanneer je een website bekijkt. Cookies zijn erg nuttig en kunnen voor veel verschillende doeleinden worden gebruikt. Zo kunnen ze je helpen door je efficiënt van pagina naar pagina te laten navigeren, door bepaalde functies automatisch te activeren, door je voorkeuren te onthouden en door de interactie tussen jou en onze Services sneller en gemakkelijker te laten verlopen. 


Onze website maakt gebruik van de volgende soorten cookies

a. 'sessiecookies' die slechts tijdelijk worden opgeslagen tijdens een internetsessie, zodat u het systeem normaal kunt gebruiken. Deze cookies worden van uw apparaat verwijderd als de browser wordt afgesloten; 

b. 'permanente cookies ' die alleen door de Site worden gelezen, voor een bepaalde periode op uw computer worden opgeslagen en niet worden verwijderd als de browser wordt afgesloten. Deze cookies worden gebruikt als we voor herhaalbezoeken moeten weten wie u bent, zodat we bijvoorbeeld uw voorkeuren kunnen opslaan voor de volgende keer dat u zich aanmeldt; 

c. 'cookies van derden' die worden ingesteld door andere online services die inhoud verzorgen op een pagina die u bekijkt, bijvoorbeeld door externe bedrijven voor gegevensanalyse die onze webtoegang controleren en analyseren.


(Toekomstige) cliënten

Als jij bij extra PUURRR aangemeld wordt, krijgen wij jouw persoonsgegevens. Het is voor ons belangrijk deze goed te verwerken. Zo kunnen wij jou goed ondersteunen of met jou/jouw netwerk in contact te komen. Ook hebben we deze gegevens nodig om de financiering te regelen. Soms moeten wij jouw gegevens of informatie delen met andere organisaties. Wij delen alleen noodzakelijke, gevraagde informatie en we delen niet meer dan nodig is. 


(Toekomstige) medewerkers

Als jij bij ons solliciteert, geef jij jouw persoonsgegevens aan ons. Deze gegevens slaan wij op in OneDrive voor bedrijven. We bekijken jouw informatie om te onderzoeken of jij bij extra PUURRR past. Wanneer jij niet wordt aangenomen, zullen wij jouw gegevens verwijderen. Mocht het zijn dat wij jouw gegevens willen bewaren om je later uit te nodigen, zullen wij her toestemming voor vragen. Jouw gegevens blijven staan in OneDrive en hier wordt niks mee gedaan. 

Als je bij ons werkt staan jouw persoonsgegevens ook in OneDrive voor bedrijven of in ons P&O afdeling van ZilliZ. Je hebt een dossier, waarin bijvoorbeeld je diploma en jouw uren staan. Vaak zijn de documenten die hier in staan verplicht voor controle van externen. Zij kunnen dan ook vragen deze documenten in te mogen zien. Dit doen wij alleen wanneer hier een noodzakelijke reden voor is. Wanneer bijvoorbeeld een auditor jouw dossier in wil zien, kan je dit verzoek ook afwijzen. 


Hoe (lang) slaan we persoonsgegevens op?

Wanneer jij niet meer bij ons in zorg bent of bij ons werkt, bewaren wij alleen persoonsgegevens binnen onze veilige digitale omgeving die wij nodig hebben voor een bepaald doel. Medische gegevens worden 15 jaar nadat jij bij ons gestart bent verwijderd. Financiële en administratieve gegevens worden 7 jaar nadat jij bij ons gestopt bent verwijderd. Bij extra PUURRR hebben alleen medewerkers toegang in het ECD ZilliZ, waar wij de persoonsgegevens van cliënten opslaan. Gegevens van medewerkers slaan wij op in OneDrive voor bedrijven en de P&O afdeling van ZilliZ. Beide systemen zijn beveiligd. 


Vertrouwenspersoon

extra PUURRR is verplicht om grensoverschrijdend gedrag en een te hoge werkdruk te voorkomen. Maar ook werknemers en cliënten zelf dragen hiervoor medeverantwoordelijkheid. Onze vertrouwenspersoon kan je hierbij ondersteunen. 

Wij werken met een externe professional via Caretowrok. Dat versterkt het onafhankelijke karakter, wat juist zo gewenst is bij dit soort situaties. Onze vertrouwenspersoon is expert in zowel omgangsvormen (VPOO) als integriteit (wet Huis voor klokkenluiders). 


Klachten

extra PUURRR is aangesloten bij ZZP Nederland. Via deze stichting kan extra PUURRR (via Quasir) een klachtenfunctionaris oproepen. Vind jij dat wij niet volgens de AVG wetgeving werken? Dan kan jij contact opnemen met de coördinerend begeleider van extra PUURRR of naar onze klachtenregeling kijken. 


Updates of wijzigingen van dit Privacybeleid

We behouden ons het recht voor om het Privacybeleid periodiek aan te passen of te herzien. Wezenlijke veranderingen worden onmiddellijk van kracht op het moment dat het herziene Privacybeleid wordt gepubliceerd. De nieuwste versie wordt weergegeven in de sectie 'Voor het laatst gewijzigd'. Als u na de kennisgeving van dit soort wijzigingen op onze website gebruik blijft maken van het Platform, betekent dit dat u deze wijzigingen aan het Privacybeleid erkent en goedkeurt en dat u akkoord gaat met de voorwaarden van deze wijzigingen.


Contactgegevens

Heb je vragen of opmerkingen over de verwerking van persoonsgegevens waarin extra PUURRR verantwoordelijk is? Neem gerust contact met ons op.


extra PUURRR

Onderwerp ‘Persoonsgegevens’

Voortsweg 225, 7523 CE, Enschede

Telefoonnummer: 0532340530

E-mailadres: info@extrapuurrr.nl



Opgesteld door Maaike Fredriks, coördinerend begeleider, juni 2022

Share by: